London

I fredags kom jag äntligen iväg till London! Jag var skitnervös för flyget kan jag ju säga med det gick bra. pappa kom och hämtade mig i Hjärup vid två tiden och så körde vi till kastrup där vi fikade innan jag sa hej då och gick igenom säkerhetskontrollen. kan ju tillägga att min resväska vägde 31kg när den egentligen bara skulle ha vägt 23kg, men vi betalade ingen övervikt, konstigt! jag hade min stora longchamp som handbagage som också vägde som fan, min handväska och sedan hade jag en påse men två tidningar som jag köpte på flygplatsen, en bok och en tidning hemifrån och dessutom så hade jag min yllekappa eftersom den inte fick plats i väskan ;) jag kom till flyget bra och det var bara jobbigt att flyga när vi startade, sedan var dte mest tråkigt måste jag säga ;)

när jag landade på heatrow fick jag först gå as långt känndes det som, sedan fick jag ut väska och skulle ta mig med expresståget så jag fick släpa min jävla packning. sedan tryckte jag en biljett och kom till slut på tåget, jag kunde inte lyfta resväskan så jag fick typ dra upp den på tåget. sedan när tågkontrolanten kom så visade det sig att jag hade köpt fel biljett så jag fick betala £23 (!!) för en ny biljett, skit arg blev jag! sedan kom jag fram till paddington station där karin stod och väntade på mig och vi åkte hem till dulwich.

jag har inte haft så mycket för mig sedanjag kom. jag har fått komma in i allt och se hur allt fungerar och jag tycker att det har gått bra. eftersom karin pratar svenska så är det lättare att förstå vad jag ska göra nu i början, men jag är inte jätte bekväm med att prata engelska, men det blir bättre och bättre. jag går ut varje dag med sammy vilket är skönt. vi är ute på morgon runt 40-50 minuter. och varje dag har vi lyckats vara ute när det inte (!) regnar, mirakel. för det har det gjort, det har regnat varenda jävla dag här vilket ärganska så tråkigt :P men men..

linnea hörde av sig i lördags och sa att hon skulle stanna till måndagen så vi möttes på victoria station i söndags och hon hjälpte mig att skaffa ett oystercard så att jag kan ta mig fram i london. sedan tig vi tuben in till oxford circus där vi åt lite lunch och sedan gick och schoppade på top shop (!) me like!!!! jag höll på att dööööö när ag säg sko andelningen, omg! jag skulle kunna bosätta mig i den butiken. hade inte linnea varit med tror jag att jag aldrig hade kommit där ifrån! sedan gick vi och skaffade ett kontantkort till mig så nu har jag ett engelskt nummer och kan ringa här vilket är skönt. jag köpte lite hygienartiklar som jag behövde och sedan fikade vi lite på starbucks! :)

marie från förmedlingen ringde mig idag och pratade lite. hon skickade ut en mail till de andra tjejerna i förmedlingen och det är flera som har tagit kontakt med mig vilket jag tycker vad jättekul! jag känner att jag måste träffa lite kompisar annars kan detta snabbt bli väldigt tråkigt här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0